روش انجام ریمپ یا تیونینگ ایسیو (ECU)

ما در ابتدا نیاز داریم فایل-اطلاعات کنترل کننده حال حاضر موتور‏‎(Engine) ‎ خودرو را از ایسیو یا کامپیوتر مرکزی‏‎(ECU) ‎ که در واقع “مغز” خودرو است ‏بخوانیم (Read) ‏به طور کلی به این مجموعه اطلاعات ایسیو دامپ‏‎ (Dump) ‎خودرو گفته می شود.

برای دستیابی به این اطلاعات دو راهکار کلی وجود دارد:

در ‏خودروهای ‏مدرن تر ما با وصل کردن دستگاه های اختصاصی به پورت‎‏‎(On-board ‎Diagnostics)‎ OBD ‎ خودرو ، پارامترها و اطلاعات را از طریق این پورت (همان پورت ‏دیاگ) ‎دریافت می ‏کنیم.

در راه حل دوم برای بعضی خودروهای محدود و قدیمی تر که امکان خواندن اطلاعات از روی پورت ‎ OBD‎ میسر نیست، با باز کردن‎ ECU ‎از روی ‏خودرو و انجام دادن اعمال ‏به صورت مستقیم (چیپ یا‏‎(Boot loading ‎‏ روی ایسو که به فرآیند K-Tag یا J-Tag نامیده می شوند به ‏اطلاعات دست پیدا می کنیم.

هر دو این ‏فرآیندها بسیار آسان و بدون کوچک ترین دستکاری روی کامپیوتر خودرو‏‎ (ECU) ‎انجام میشوند. سپس ‏اطلاعات به دست آمده به یک ‎ PC (در ‏مرکز ما از کامپیوترهای‎  IMAC ‎علاوه بر Windows PCها به جهت سازگاری بهتر و عملکرد های کامل تر در دسترس برای ریمَپ استفاده ‏می شود)‎ ‎اختصاصی منتقل می شوند و سپس با نرم ‏افزارهای اختصاصی ریمپینگ ‏‎(Remapping)‎‏ در ابتدا جداول و پارامترها به درستی تشخیص ‏داده می شوند و بعد از صحت شناسایی اطلاعات شروع به ‏تغییر، تنظیم‎(Adjust) ‎‏ و کالیبراسیون مجدد آن با برنامه نویسی می کنیم.

اطلاعات ‏دریافتی از شبیه سازها (Simulators) و مجازی ساز ها (Virtualizer) شامل نمودارها، گراف ها (Graph) و پارامترها آنقدر تغییر پیدا می کنند تا در ‏نهایت به بهینه ترین ‏‎(Optimum) ‎ حالت ممکن دست پیدا کنیم.

سپس اطلاعات دوباره از طریق دستگاه های اختصاصی به ECU خودرو شما منتقل و جایگزین (Override) می شوند.

این فرآیند به ‏صورت اختصاصی برای تک تک خودروها متناسب با کالبد کنونی و با ‏در نظر گرفتن نیاز و درخواست شما صورت می گیرد در نتیجه ریمپ خودرویی که ‏دارای قطعات افترمارکت ‏‎‎(به طور مثال هدرز‎ ‎است)

با ریمپ یک خودرو فابریک ‏متفاوت است، همچنین برای ریمپ خودروها استیج‏‎ (Stage) ‎های متفاوتی در نظر گرفتیم به طور مثال فردی نیاز به ریمپ شهری (Civic) برای استفاده ‏روزمره دارد و فردی دیگر به ریمپ برای مسابقات داخل ‏ریس.

همچنین مجموعه ریمپ تیونینگ خودرو چیپ اسپید امکان تست درایو نمونه کارهای اصلی خود را برای ‏مشتریان فراهم آورده تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند‎.‎

چیپ اسپید